בלוג
שחיה לכאב גב , זה יעזור לכם בטוח! בטוח???
פורסם בתאריך 12.28.17, מאת: activi.physio@gmail.com
שחיה לכאב גב

שחיה לכאב גב, זה באמת טוב?

 

בטח יצא לכך לשמוע את העניין הזה- שחיה טובה לכאבי גב, לא?

באיזשהו מקום זה נשמע הגיוני – זו פעילות בעומס מתון יחסית, הגב זז קצת אבל לא יותר מדי, המים נעימים, נחמד סך הכול, לא?

ומי שלא יודע לשחות? בעיה.

"מי שאין לו בריכה בסביבה, אפשר בים?

אבל שחית חזה מזיקה לברכיים לא? ושחית גב, זה טוב לגב? ומה עם שחית פרפר, זה לא מזיק לאוכלוסיית הפרפרים??? אכן שאלות קשות.

טוב, דבר דבר- עד כה לא התקבלה תלונה מאף פרפר, אז אם אתם מצליחים לשחות פרפר – לכו על זה. או בעצם, חכו רגע עם הפרפר…

אז לפני הכל – האם פעילות גופנית אכן עוזרת לבעיות גב תחתון?? כן, כן ושוב פעם כן! ואם לא התחלתם עדין אז תתחילו. מיד.

אוקי- אז איזו פעילות גופנית הכי טובה לגב?

אין כזו! כולן טובות, במידה ונעשות בעומס מתאים ובהדרגתיות. הפעילות הכי מומלצת למי שלא מורגל בפעילות באופן כללי, או שסובל מכאב כלשהו היא פעילות מתונה שמערבת את כל הגוף באופן מאוזן ושלא דורשת התארגנות מורכבת מדי או טכניקה מסובכת, פשוט כי זה מוריד את הסיכוי שהיא תקרה. אז אילו פעילויות כדי לעשות? הליכה, רכיבה על אופנים, שחיה, טאי צ'י, פילאטיס ועוד.

אז שחיה לכאב גב זה כן טוב?
כן, כמו הפעילויות האחרות שהזכרנו. לגבי סגנונות – גב וחתירה הם מאוד מאוזנים מבחינת תנועת הגב. בשחית חזה יש הרבה תנועת יישור בגב, לחלק מהאנשים זה יכול להכאיב, אבל אין סיבה לא לנסות ולראות, הכי הרבה – אם יכאב אז תפסיקו. לגבי הברכיים – אם אין בעיה ידועה בברכים אין שום מניעה לסגנון זה. שחית פרפר היא קצת שונה כי היא דורשת מיומנות גבוהה ומאמץ רב על שרירי הגב כך שלא כדאי להתחיל איתה.

ועוד נקודה למחשבה- כחיות יבשה, הפעילויות שהכי יועילו לנו בחיים הן אלו שקורות על היבשה! שחיה והתעמלות מים יכולות להיות פתרון נהדר כשכואב לנו או כשקשה לנו מדי להתאמן בחוץ. אך לשם השגת שיפור בכל הביצועים שלנו בחוץ – ממרחק הליכה, דרך עמידה לבשל במטבח ועד להרים את הקטנה שלנו מהשטיח, בסופו של דבר צריך גם אימון על קרקע מוצקה.

אז שחיה לכאב גב זה טוב, אבל לא יותר מפעילויות אחרות. החסרונות העיקריים שלה הם חוסר הזמינות שלה לעומת הליכה למשל, והצורך לדעת לשחות ולהתארגן במיוחד לקראתה. הרי הדבר הכי חשוב בביצוע פעילות גופנית הוא הביצוע וההתמדה. ולפעמים מה שלא יהיה פשוט, פשוט לא יהיה…

בשורה התחתונה – כשכואב הגב תתחילו לזוז. בהתחלה בעדינות, תבדקו ותתייעצו עם הפיזיותרפיסט שלכם מה מתאים לכם, אבל בהמשך כדאי פחות לפחד, כי רק המעז מנצח! (וואי וואי, אנחנו מלאים בסיסמאות היום…). ושחיה זה סבבה אם זה מתאים לכם.

לא בטוחים איך לעזור לגב שלכם?

תתחילו בלהתקשר אלינו. נשמח לעזור לכם.

 

עוד על פעילות גופנית ואיך היא יכולה לעזור לכם.

ובכלל, יש עוד המון מאמרים מעולים שיענינו אותכם – כנסו!  😎 

צור קשר
קידום אתרים לעסקים קידום אתרים