04-7708887

פלנטר פסיטיס – איך אפשר לטפל בעצמי?

פלנטר פסיטיס (plantar faciitis) היא תופעה רווחת מאוד של כאב בעקב.
הכאב הזה יכול להיות מטרד רציני ולהפריע לאנשים בחייהם באופן מאוד משמעותי – לפעמים הם נאלצים להפסיק ריצות בשל הכאב אבל לפעמים קשה מאוד אפילו לעמוד וללכת באופן רגיל.

הכאב הזה, הידוע גם בשם "דורבן" מגיע לשתי אוכלוסיות עיקריות:

1. רצים שמגיעים לעומס אימונים גבוה ללא הכנה מספקת.

2. אנשים בסביבות גיל 50 מעלה, לפעמים בעלי משקל ייתר, אשר נמצאים זמן רב מהיום בעמידה.

 

גם לכם התחיל כאב בעקב? יש הרבה מה לעשות כדי לטפל בעצמכם!

אז איך לטפל בפלנטר פסיטיס?

דבר ראשון – הורדת עומס! 

אם אתם מבלים זמן רב מהיום בעמידה  – השתדלו להוריד את זמן העמידה שלכם במשך היום, אפילו בחצי! אם אתם רצים – מומלץ להפסיק או לפחות להפחית באימוני הריצה עד לשיפור במצב. התייעצו עם פיזיותרפיסט כדי להבין מה כמה בדיוק.

 

מתיחה לשרירי השוק האחוריים עשויה לעתים לסייע בפלנטר פסיטיס. יש לבצע מתיחה למשך כחצי דקה, 3 פעמים במשך היום, מבלי להפיק כאב. 

אם אין שיפור במצב לאחר שבועיים של מתיחות – מומלץ להפסיק עם המתיחה הזו.

 

 

דבר נוסף שיכול לעזור הוא עיסוי של כף הרגל בעזרת כדור או גליל. גם כאן, אין לבצע עם כאב משמעותי או אם העיסוי גורם להחמרה בכאב.

בסופו של דבר, כשמדובר בפלנטר פסיטיס – כלומר בעיה הנובעת מהפסיה הפלנטרית, רצועה שמיועדת לשאת עומס רב – אין מנוס מאשר לחזק אותה.

תרגיל מומלץ המיועד לחזק אותה הוא התרגיל הבא:

 

בתור התחלה מומלץ לבצע 10 חזרות ולאחר מנוחה קלה עוד 10, מנוחה ועוד 10. סך הכל 30 ביום. מומלץ להתייעץ עם פיזיותרפיסט בקשר להתקדמות בעומס התרגילים, ובכל מקרה אין לבצע אם התרגול הנ"ל גורם לכאב או מחמיר את הכאב הקיים, ללא התיעצות.

לסיכום – פלנטר פסיטיס היא בעיה שעשויה להמשך זמן רב, אבל בעזרת תרגול מתאים ניתן להתגבר עליה בזמן קצר יחסית ולחזור לפעילות סדירה ללא כאב.

בהצלחה!

רוצה להכיר או לקבוע תור? אפשר מכאן:

צרו קשר

דילוג לתוכן