04-7708887

כאב גב תחתון

כאב גב תחתון - אין סיבה לסבול

מי מאיתנו לא חווה פעם כאב בגב התחתון, הא?

כאב גב תחתון - אין סיבה לסבול
כאב גב תחתון

שמות וצורות רבים קיימים למפלצת המפחידה הזו, וכל פעם שהם מוזכרים חלק קטן בנו נדרך קצת. אז בואו נעשה קצת סדר וננסה להוריד את מפלס החרדה.

כאב גב תחתון לא ספציפי בשפה המקצועית (non-specific low back pain), או בשפת העם – כאב גב, סיאטיקה, פריצת-דיסק, בלט- דיסק, בקע דיסק, לומבגו, אישיאס ואם שכחתי מישהו אז התנצלותי הכנה.

כל השמות האלו באים לתאר מצב של כאב באזור הגב התחתון, חריף יותר או פחות, מגביל  ברמה כזו או אחרת, לפעמים עם הקרנה לרגליים  ולפעמים ממוקד בגב התחתון.

הסטטיסטיקה אומרת שכ80% מהאוכלוסייה, יסבלו במהלך חייהם מכאב גב תחתון שיחלוף מעצמו תוך 6-8 שבועות. הסטטיסטיקה גם אומרת שמי שטיפל בכאב שלו בתוך 3 שבועות, הוריד משמעותית את הסיכוי שהכאב יהפוך לכרוני ויהיה קשה לריפוי.

מה מומלץ לעשות במקרה של כאב גב תחתון?

בתור התחלה, כדאי להישאר בתנועה עד כמה שניתן ללא כאב משמעותי, ולהמשיך בפעילויות שלא גורמות לכאב מוגזם. בהמשך לפנות לטיפול פיזיותרפיה בכאב הגב שיחזיר אתכם לתפקוד מלא.

מה מומלץ לא לעשות?

לשכב במיטה ולהימנע מכל תנועה. זה רק יחליש אתכם ויקשה על החזרה לחיים.

לקריאה נוספת על הנחיות קליניות להתמודדות עם כאב גב תחתון.

פיזיותרפיה לכאבי הגב התחתון – איך נעזור לכם?

בראש ובראשונה על ידי אבחון מדויק של הסיבה לכאב.

 יתכן ונשתמש בטיפול מנואלי לשיפור טווחי התנועה בגב התחתון והורדת הכאב: עיסויים, מתיחות, מוביליזציות מפרקיות, שילוב של דיקור, וטייפינג לפי הצורך .

תרגול רפואי הוא אחד מאבני היסוד של טיפול בכאב גב תחתון – שימוש בתרגילים שיאזנו את העבודה השרירית באזור הגב ויאפשרו לו לחזור לתנועה תקינה.

ולבסוף הדרכה לטיפול ותרגול עצמי – כדי שתמשיכו את ההחלמה גם בבית.

איזו פעילות גופנית מתאימה לכאבי גב תחתון?

המחקרים מראים שלא ממש חשוב איזו פעילות תעשו, העיקר שתעשו. ובכל זאת – צעידה, פילאטיס, פלדנקרייס, טאי-צ'י, שחיה – כולן נחשבות פעילויות גופניות שעשוית לעזור לגב מכיוון שניתן לשלוט על העומס שלהן והן מאמנות את הגוף בצורה מאוזנת.

כאבי גב מסוכנים

ישנו מספר קטן של מצבים (כ- 1% מכלל כאבי הגב) שהם מסוכנים – גידול סרטני, שבר בחוליה, ולחץ משמעותי על עצבי הגב. בנוסף קיימים מצבי בריאות שיכולים להיראות ככאב גב רגיל כגון: מפרצת באבי העורקים, אבנים בכליות ועוד.

רופא המשפחה שלכם ואנחנו (הפיזיותרפיסטים) נדע להבחין בין המצבים המסוכנים האלו ולהפנות אתכם לטיפול הנכון עבורכם. כשאתם באים לטפל בכאב שלכם, חשוב שתבחרו במטפל בעל ניסיון והסמכה שיבטיחו שמקרים כאלה לא יוחמצו.

אז אם הגב שלכם מציק לכם ומפריע לכם בחיים – דברו אתנו ונעזור לכם לחזור לעצמכם.

 

נכתב ע"י יפתח אלמוג וענבר פרידמן פיזיותרפיסטים מוסמכים ע"י משרד הבריאות.

 מכון  "אקטיבי – פיזיותרפיה במושבה".

רוצה להכיר או לקבוע תור? אפשר מכאן:

צרו קשר

דילוג לתוכן