04-7708887

חשמל זורם בכפות ידיך – על סינדרום התעלה הקרפלית בזמן רכיבה.

סינדרום התעלה הקרפלית
סינדרום תעלה קרפלית

אחד הדברים שאני הכי אוהב בבית החדש שלי (כמעט 4 שנים אבל עדין חדש), זו הסביבה המהממת שלו. שמורת אלונים מדהימה ממש ליד הבית עם סינגלים מגניבים שבסוף השבוע די עמוסים ברוכבים אבל באמצע השבוע אם יש בוקר פנוי אז זה פשוט תענוג! ועכשיו כשהכל פורח – בכלל…

אז אתה רוכב לך בכיף שלך, ופתאום זה מגיע – זרם חשמלי באצבעות. אווץ'!

לא נעים בכלל, זה מכריח אותך להוריד עומס מהיד ואתה מתחיל לחפש תנוחה אחרת, אפילו שוקל לקצר את המסלול, כשכל הדרך חזרה אתה מנער את היד כל כמה דקות. לא כיף.

התופעה הזו שרוכבים רבים מכירים נקראת סינדרום התעלה הקרפלית (CTS).

אז מהו סינדרום התעלה הקרפלית ברכיבה?

הסעיף הסופי של העצב המדיאני עובר בשרש כף היד במבנה בצורת תעלה שבנויה מהעצמות הקרפליות (לכן השם…). התעלה הזו מכילה 9 גידים וכלי דם בנוסף אליו כך שנהיה שם די צפוף, ואז מספיק שיש עוד קצת לחץ מוגזם או ממושך –למשל במהלך רכיבה על אופנים,  והעצב מתחיל לשדר לנו שנרד ממנו…

לפעמים נרגיש ממש זרם חשמלי, לפעמים תחושת שריפה או כאב. אם הלחץ ממש ממושך ויש כבר פגיעה בעצב גם התחושה וכוח כף היד עשויים להיפגע.  

איך לטפל בסינדרום התעלה הקרפלית ברכיבה?

הכי חשוב זה להוריד לחץ, ענין של תנוחת הרכיבה שמושפעת מאוד ממבנה האופנים שלנו. צריך להימנע מתנוחת יישור של שרש כף היד, כלומר להשאיר אותו מה שיותר ניטראלי ולא להרים את גב היד כלפי מעלה.

כמה דרכים לעשות את זה ברמת הציוד – קודם כל פשוט להוריד את הזווית של הבלמים, דבר שאוטומטית יוריד את זווית שרש כף היד.

אם זה לא עובד ניתן להוסיף לכידון קרניים – זרועות בצד שמשנות את מנח היד ומקלות על העומס.  דרך נוספת היא לקרב את הכידון ע"י החלפה של מוט הכידון לקצר יותר, גם שינוי זה יכול להוריד את העומס העודף.

ואם לא הצלחתי לטפל בעצמי?

פיזיותרפיה היא טיפול יעיל לסינדרום התעלה הקרפלית ברכיבה! הפיזיותרפיסט שלכם יעזור לכם להבין מהיכן בגופכם נובע הלחץ על העצב – רב הסיכויים שהעצב נלחץ בנקודות נוספות מלבד התעלה הקרפלית עצמה, יטפל בנקודות אלו ויסייע לעצב הלחוץ שלכם לנוע יותר טוב ולהשתחרר קצת.

עוד נקודה שכדאי לשים לב אליה – יתכן ויש צורך לשנות את הטכניקה שלכם או את תנוחת הרכיבה שלכם. במקרה כזה, תעשו קצת שעורי בית, ותשימו לב בדיוק מתי זה קורה ובאיזה תנוחה אתם נמצאים. עוד יותר טוב אם מישהו יצלם אתכם בדיוק בתנוחה הזו.  מה שאתם עושים אז – זה להתקשר אלינו וביחד ננסה למצוא את הפתרון בשבילכם.

רכיבה מהנה – מצוות "אקטיבי-פיזיותרפיה במושבה".

היה מעניין? יש עוד המון כתבות מעניינות בבלוג שלנו! אתם מוזמנים להציץ 😎

רוצה לשתף? בשמחה!

כאן המקום לתגובות ושאלות - אנחנו תמיד עונים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצה להכיר או לקבוע תור? אפשר מכאן:

צרו קשר

דילוג לתוכן