בלוג
איך לטפל בקרע או מתיחה בהמסטרינג?
פורסם בתאריך 3.19.18, מאת: activi.physio@gmail.com

עברתם מתיחה בשריר ההמסטרינג ואתם עדין מותחים אותו?

מתיחה בהמסטרינג

מתיחה לשריר ההמסטרינג

אז למה שהוא יפסיק לכאוב???

מתיחה בהמסטרינג או פציעות המסטרינג אחרון הן תופעות מוכרו

ת בקרב ספורטאים רבים. זה מתחיל מ"תנועה לא טובה" או עומס ייתר מצטבר, לפעמים עם ממש קרע בגיד או בשריר, אבל בהרבה מהמקרים אין הרבה סימנים לבעיה עצמה מלבד הכאב בזמן פעילות.

בשל מסוים אחרי מתיחה בהמסטרינג אפשר לחזור לפעילות ואז הכאב יורגש רק תוך כדי הריצה או אחרי.

מדי פעם אנחנו פוגשים אנשים שלמרות שעבר הרבה זמן מהפציעה, רב היחס שהשריר המסכן שלהם מקבל הוא מתיחות, מתיחות, ולקינוח עוד קצת מתיחות.

להפתעתם הרבה, הכאב לא עובר. מוזר לא?

ממש לא.

אז רגע… שנ, שניה דקה… תנו לי, תנו לי להסבי, תנו להסביר! אני מסביר! רגע, תנו לבנאדם להסביר….

מה בעצם עושה מתיחה לשריר ההמסטרינג?

כמה דברים – יש לה אפקט מרגיע לכאב שרירי, מותחת את השריר והרקמות הרכות שמסביבו כך שלא ידבקו מדי אחת לשני, עוזרת להאריך את הרקמות השונות אם נעשית נכון ויכולה לעזור גם בשחרור התפסויות או נוקשות שרירית.

מה היא לא עושה? היא לא מחזקת את השריר ואת הגידים של ההמסטרינג.

אז מה כן צריך לעשות כדי לחזק את ההמסטרינג המסכן שלי?

תרגילי חיזוק!

חיזוק סטטי, קונצנטרי או אקצנטרי, מבודד או גלובאלי, עם גומיות או משקולות– מה שאתם רוצים  כל עוד זה בעומס המתאים לשלב השיקומי.

הרמות אגן, אופני כושר, דדליפט, סקווט לסוגיו, hamstring curls  – כל אלו מצוינים לחיזוק שריר ההמסטרינג והגיד שלו – אם הם מבוצעים באופן ובעומס המתאים.

אז לא לעשות יותר מתיחות להמסטרינג??

אפשר בהחלט לעשות מתיחות להמטרינג, לפעמים גם ממש צריך. אבל זה לגמרי לא כל הפיתרון.

אם פציעת ההמסטרינג שלכם לא עוברת, כנראה שאתם מפספסים משהו.

דברו אתנו ונמצא ביחד מה זה.

צור קשר
קידום אתרים לעסקים קידום אתרים