בלוג
לשחרר את הדורבן
פורסם בתאריך 1.16.17, מאת: activi.physio@gmail.com
דורבן plantar faciitis

דורבן – כאב בעקב

רוצים לשחרר את הדורבן שלכם?

כך תפתרו מהכאב שלא עוזב, בעקב…

 

הפוסט הזה מוקדש לאילו מכם שסובלים מכאב בעקב בתקופה האחרונה, כזה שמכנים אותו "דורבן", כדי לעזור לכם לשחרר אותו מכם לשלום, ולא להתראות.

איך תדעו שאתם אכן סובלי מדורבן?

בדרך כלל מדובר על כאב שמופיע בדריכה הראשונה ומשתחרר אחרי מספר צעדים, ומורגש גם בלחץ מקומי במרכז העקב.

 

הנה כמה טיפים לטיפול עצמי בדורבן (plantar faciitis) ללא צורך באף מטפל או תרופה, וגם לא בציוד מיוחד:

 

  • אם אתם בתחילת הדרך, כלומר סובלים ממנו עד כחודש, נסו להוריד את הזמן שבו אתם נמצאים על הרגלי בחצי. לפחות לשבועות הקרובים. אם לא חייבים לעמוד – לשבת. וכן, מה לעשות, לצמצם את ההליכות ולהפסיק את הריצות לשבועות הקרובים.
  • מצטער אבל אני חייב – אם אתם סובלים מעודף משקל, צריך להוריד… אין ברירה. איך תעשו את זה אם אסרנו עליכם ללכת? אכן בעיה.
  • תרגיל פשוט מאוד – עליה על קצות האצבעות. עמדו על הרצפה כשהידים נתמכות בקיר ועלו על קצות האצבעות ברגל הכאובה (השנייה באוויר) הכי גבוה שאתם יכולים, 10-12 פעמים. חכו חצי דקה-דקה ובצעו זאת שוב. את התרגיל הזה צריך לבצע כל יומיים, ופעם בשבוע להוסיף 2 חזרות.

אם כואב, מעל לכאב קל או כאב שלא עובר לאחר התרגיל – להפסיק עד שתדברו אתנו.

 

אני מקווה שאנחנו לא יורים לעצמינו פה ברגל, בכל זאת צריך להתפרנס איכשהו… אבל אילו באמת 3 דברים שכדאי לדעת אם אתם רוצים לשחרר את הדורבן שלכם. לא כל התורה, אבל התחלה טובה.

 

כאב בעקב יכול להיות צרה צרורה שלא עוברת הרבה זמן, אפילו שנה ויותר. אם התחלתם עם התרגול חכו בסבלנות כמה שבועות עד שתתחילו להרגיש בשיפור.

בכל מקרה שווה שתדברו אתנו כדי שנעזור לכם להאיץ את התהליך.

 

אדיוס דורבנוס!

 

 היה מעניין? יש עוד המון כתבות מעניינות בבלוג שלנו! אתם מוזמנים להציץ 😎

צור קשר
קידום אתרים לעסקים קידום אתרים