04-7708887

דיקור מערבי

דיקור מערבי דיקור יבש IMS

מה זה בעצם דיקור מערבי (דיקור יבש/IMS)?

זוהי טכניקת טיפול במהלכה מוכנסת מחט דקה לעומק השריר (בשונה מהדיקור הסיני, בו הדיקור הוא שטחי), על מנת לשחרר נקודות הדק (trigger points) הגורמות לכאב ומגבלה שרירית.

למה "דיקור יבש"?

כי בעבר השיטה הייתה הזרקה של חומר מאלחש לאותן נקודות, ובהמשך התברר שעצם דיקור הנקודות הוא מה שמשחרר אותן ולא התרופה עצמה. לכן השימוש היום הוא במחטים "יבשות" ללא חומר כלל. בשנים האחרונות נעשה שימוש נרחב בדיקור היבש בטיפול פיזיותרפיה.

לאיזה בעיות דיקור מערבי יכול לעזור?

הדיקור יעיל מאוד לטיפול בכל בעיה שמקורה בליקוי בתפקוד השרירי – כאבי צוואר, כאבי גב למיניהם, כאבי ראש, תסמונת הצביטה בכתף (impingement syndrome), סכיאטיקה, כאבי ברכיים, כאבי עקבים כמו דורבן  וplantar fasciitis, מרפק טניס ועוד.

הדיקור יעיל מאוד גם בבעיות שלכאורה המקור שלהם הוא מפרקי או אחר – כמו שחיקת סחוס (osteoarthritis), טריגר פינגר, סינדרום התעלה הקרפלית, פריצות דיסק ובלטי דיסק ועוד.

כאב כרוני – כאב שנמשך זמן רב הופך לבעיה עצמה זמן רב לאחר שרקמות החלימו כבר מהפציעה. לדיקור מערבי יש יעלות רבה מאוד בטיפול בכאב כזה.

האם דיקור מערבי בטוח עבורי?

כשמבצעים אותו כהלכה הדיקור הוא בטוח לחלוטין, למעשה המחטים בהן משתמשים לדיקור הן דקות הרבה יותר ממחטים להם משתמשים בזריקות או ביופסיות למיניהן.

על מנת להימנע מסיכון המטופל, המטפל צריך לדעת בדיוק איזו רקמה הוא מדקר ומה יש מתחתיה ובסביבתה, כדי שלא לגרום לנזק.

לפני מספר שנים אישר משרד הבריאות  את הדיקור המערבי לשימוש כחלק מהטיפול בפיזיותרפיה. כיום משתמשים בו בעיקר פיזיותרפיסטים ורופאי משפחה או רופאי כאב.

אם אתם שוקלים טיפול שכולל דיקור מערבי מומלץ לוודא שהמטפל שלכם עבר הסמכה לכך.

טוב, עם יד על הלב, כמה זה כואב??

זה כבר ממש תלוי. הדיקור עצמו כרוך בכאב מסוים תוך כדי הטיפול, ובהרבה מקרים בתחושת כאב מסוימת, כמו של שריר תפוס, במשך הימים הקרובים שלאחריו. חלק מהאנשים יתמודדו עם הכאב הזה בלי בעיה, ולחלק הטיפול יהיה מאוד לא נעים. זה מאוד אישי. יצא לי כבר לטפל בספורטאים חסונים שלא יכלו לשאת את הכאב הזה ולעומתם נערות דקיקות שהתמודדו אתו בלי בעיה. בכל מקרה, אם אתם סולדים במיוחד ממחטים – כנראה שזה לא הטיפול עבורכם.

דיקור מערבי הוא  חלק מהכלים הטיפוליים שלנו במכון "אקטיבי".

 

נכתב ע"י יפתח אלמוג וענבר פרידמן פיזיותרפיסטים מוסמכים ע"י משרד הבריאות.

 מכון  "אקטיבי – פיזיותרפיה במושבה".

רוצה להכיר או לקבוע תור? אפשר מכאן:

צרו קשר

דילוג לתוכן